תל אביב מתחזקת • 5 ספרי תורה יוכנסו לבית הכנסת הגדול

    דוד לזר 1 Comment on תל אביב מתחזקת • 5 ספרי תורה יוכנסו לבית הכנסת הגדול
    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד כעשרה ימים רחובות מרכזיים בתל אביב ייסגרו, ולא בגלל עבודות הרכבת הקלה. לראשונה מזה למעלה מ- 30 שנה, יתקיים טקס הכנסת ספרי תורה לבית כנסת הגדול בתל אביב, האירוע יתקיים ביום שני ט' אלול.

    במעמד יוכנסו לא פחות מ- 4 ספרי תורה, 3 אשכנזים ואחד ספרדי, מתוכם 2 ספרי תורה ששרדו את השואה ועברו תיקון ושיקום מיוחד, על ידי סופרי סת"ם מומחים.

    את ספרי התורה, כולל שיקום הספרים ששרדו את השואה, תרם איש עסקים מקומי, שאף לקח על עצמו את הפקת כל האירוע, שיכלול, כאמור, תהלוכה רבת משתתפים מאזור רוטשילד פינת נחלת בנימין, שם תוקם במה גדולה ויתקיים טקס סיום כתיבת האותיות, דרך רחוב אלנבי עד לבית הכנסת.

    גם לחלק האומנותי של האירוע, גויסו כמה מבכירי עולם הזמר והחזנות. בין היתר יופיעו בטקס שיתקיים בהיכל בית הכנסת הגדול בתל אביב: החזן הראשי חיים אדלר, דוד ד'אור, סימפונט רעננה ועוד.

    נשיא בית הכנסת שלמה פיבקו אמר לאתר 'קול חי' כי "בית הכנסת הגדול בתל אביב שבמשך עשרות שנים שימש אבן שואבת ומגדלור לעיר תל אביב זוכה בשנה האחרונה לעדנה מחודשת וקולט קהלים חדשים מכל החוגים והעדות. אני יותר מנרגש שנפלה בחלקנו הזכות לציין באירוע היסטורי חסר תקדים את שנת ה- 90 לבית הכנסת בדרך הכי מתבקשת שיש: הכנסת 4 ספרי תורה בו זמנית. אין לי ספק שמהאירוע הייחודי הזה נצא מחוזקים בדרכנו להחזיר עטרה ליושנה".



    1 תגובות

    מיין תגובות